RSS

HH Mahanidhi Swami: Légy egészséges, boldog és jámbor - feküdj le este 10 előtt! - 3.rész
2009. december 20.


Hogyan aludjunk jól?
Tudományos javaslatok
1. A hálószobában legyen teljes sötétség, annyira, hogy az orrunkig se lássunk. vagyis ne legyen a szobában éles fény, ne világítson óra, és ne jöjjön be kintről se fény az ablakokon keresztül. Miért? Amikor teljes sötétségben alszunk, agyunk egy melatonin nevű hormont termel. A melatonin egy fontos antioxidáns, ami védi a DNS-szerkezetet, és megvéd a rákos megbetegedésektől. A kísérletek azt bizonyítják, hogy a leghalványabb fény is, ami a bőrre vetődik, azonnal megállítja a melatonin termelését. Éppen ezért, mondják a tudósok, sohase gyújtsunk lámpát, amikor felébredünk álmunkból és vécére megyünk. Tudjuk jól: a fekete (Syáma) gyönyörű!
2. Mindennap menjünk ki a szabadba, és legyünk természetes napfényben. Ez segít
biológiai óránk szabályozásában, és növeli a melatonintermelést, ami elősegíti a kiegyensúlyozott alvási szokások kialakulását.
3. Végezzünk naponta testmozgást. Napi 30 perc segít abban, hogy jobban aludjunk.
4. Elalvás előtt ne égjen a lakásunkban éles fény. A napnak ebben a szakában az éles fény aszembe jutva felborítja a tobozmirigy bioritmusát, és megakadályozza a melatonin termelődését.
5. Zuhanyozzunk forró vízben lefekvés előtt. Ez segít a test relaxációjában, és elősegíti a gyors elalvást.
6. Feküdjünk le olyan korán, amilyen korán csak tudunk. Este 10 előtt feküdjünk le és
aludjunk el.
7. Viseljünk zoknit alvás közben.
8. A hálószobában ne legyenek elektromágneses mezők. Ne legyen a szobában tévé,számítógép vagy más elektromos szerkezet, mert erős elektromágneses mezőt hoznak létre, ami megzavarja az alvást.
9. Friss levegő: mindig hagyjuk legalább résnyire nyitva az ablakot, hogy alvás közben friss levegő legyen a szobában.
10. Két órával lefekvés előtt már ne igyunk semmilyen folyadékot.
11. Legyen az alvásunk rendszeres, mindennap ugyanabban az időben feküdjünk és
keljünk. Ha egy napon későn fekszünk le, akkor is keljünk fel korán, és később, napközben pihenjünk le.
12. Ha napközben pihenésre van szükségünk, az ne legyen több egy óránál, ez a
legoptimálisabb ahhoz, hogy felfrissüljünk, kipihenjük magunkat és regenerálódjunk. Ha hosszabb ideig alszunk, éjszaka nem tudunk majd megfelelően aludni.
13. Kerüljük a zajokat, mert zavarja az alvást.
14. Aludjunk forróvizes palackkal. A köldök és az alsó bordák közé helyezett forró palack oldja a feszültséget és az aggodalmat.
15. A fej masszírozása segíti az alvás előtti ellazulást.
16. Dörzsöljük be szezámolajjal vagy ghível a lábunkat, ez elősegíti a pihentető alvást.
17. Olvassunk a sásztrából. Mindenki tudja, hogy a Srímad-Bhágavatam olvasása vagy a Hare Krisna mantra éneklése a legbiztosabb recept, ha azonnal el akarunk aludni!






 
 
 
 
 
  © Magyarorszagi Krisna-tudatu Hivok Kozossege
Web design by Web4Future